2010/05/19

CULTURAL ACTION WEBQUEST PERIOD 2 2010 GRADES 6 C,D AND 7 A,B,C,D AQUILINO BEDOYA

 

COLOMBIANS CLIMB MOUNT EVEREST... COLOMBIANOS ESCALAN EL MONTE EVEREST

 

A WEBQUEST FOR EFL AQUILINO BEDOYA STUDENTS...UNA WEBQUEST (CONSULTA EN RED) PARA ESTUDIANTES DE EFL (Inglés como lengua extranjera)DEL AQUILINO BEDOYA

 

CREADA POR: GUILLERMO ALONSO LOPEZOSSA, EFL TEACHER IN COLOMBIA

 

INTRODUCTION....PRESENTACION

 

Two Colombians on Monday achieved to reach the highest point of the Mount Everest, the world's highest mountain. One of the two conquered the mountain with one leg.

Who is him? Were is he from? How did he loose his leg? What does he teach us? Am I proud of him as Colombian? Why do you think it is important for us as Colombians and for our culture?

Dos Colombianos lograron alcanzar el punto mas alto del Monte Everest, el mas alto del mundo.Uno de ellos, lo hizo con una sola pierna.

Quién es? De donde es? Como perdió su pierna? Que nos enseña? Estoy orgulloso de el como Colombiano? Porqué crees que esto es importante para nosotros como Colombianos y para nuestra cultura?

TASK.... TAREA

The AB student will find out in the web the answers to the questions in the introduction. The student can do it along with one or two more students. After finding the answers, the student (s) will write (in Spanish and translated to English) a short essay with the answers to the questions.

El estudiante del AB encontrará  en Internet las respuestas a las preguntas hechas en la presentación. El estudiante puede hacerlo solo o con uno o dos estudiantes mas. Después de encontrar las respuestas, el/los estudiante (s) escribirán ( en Español y traducido a Inglés) un pequeño ensayo con las respuestas a las preguntas.

PROCESS.... PROCESO

First, write the essay on comments. Must answer all questions. Second, go to google translator and translate your Spanish essay to English. Third, identify where all questions are answered on your essay. Remember to use copy and paste in comments.

Primero, escriba el ensayo en comentarios. Debe contestar todas las preguntas. Segundo, vaya al traductor de Google y traduzca su ensayo en Español al Inglés. Tercero, identifique donde todas las preguntas han sido contestadas en su ensayo. Recuerde usar copiar y pegar en los comentarios.

RESOURCES... RECURSOS :

To find the story go to...

http://galoperiscol.posterous.com/nelson-cardona-un-montanista-sin-limites

Para encontrar la historia vaya a....

http://galoperiscol.posterous.com/nelson-cardona-un-montanista-sin-limites

 

To translate it go to....

http://translate.google.com/#es|en|

 

Para traducirla vaya a....

 

http://translate.google.com/#es|en|

 

EVALUATION.... EVALUACION

The AB students will be evaluated first, by posting the essay on comments on this webquest here on  this blog. Second, by an interview with the teacher.

Los estudiantes AB serán evaluados primero, al colocar el ensayo en comentarios de esta consulta en red de este blog. Segundo, por una entrevista con el profesor.

 

CONCLUSION... CONCLUSIÓN

The porpose of this webquest is to realm the importance of individual achievements in our Colombian culture . As this guy, each one of us, kids, teens, adults Colombians can do something good for us and our Colombian culture.

El  propósito de esta consulta en red es realzar la importancia de los logros individuales en nuestra cultura Colombiana. Como este amigo, cada uno de nosotros, niños, jóvenes, adultos Colombianos podemos hacer algo bueno por nosotros y nuestra cultura Colombiana.

 

 

 

 

 

 

 

Posted via web from Galoperiscol´s stuff

No comments:

Post a Comment